sunnuntai 26. lokakuuta 2014

Pizza-perjantai -messuraatajan hemmottelua


Joalla on ollut kiireinen ja työntäyteinen rupeama Viini, Ruoka ja hyvä elämä –messuilla. Kun hän perjantaina pääsi kotiin vasta yhdeksän aikaan olin päättänyt hemmotella häntä ihan muunlaisilla herkuilla kun viineistä hän on saanut puhua enemmän kuin tarpeeksi.
Ensin oli pikku lepohetki sohvalla suomalaisen olutherkun kanssa. Itse nautin ruuanlaiton lomassa lasi Chiantia virittäytyäkseni italialaiseen tunnelmaan.



Sitten olin valmistanut herkkupizzaamme, josta vähän toisilla täytteillä olen täällä ennenkin kirjoitellut. Jujuna on todella yrttinen herkullinen tomaattikastike, ja paljon muuta se Mozzarellajuuston lisäksi ei kaipaisikaan. Nyt halusin kuitenkin vähän tuhdimpaa ruokaa hänelle tarjoilla. Paljon käyttämämme Proscuitton sijaan löysin lempikaupastani hyvännäköistä savukassleria. Sitten vaan muutama öljyssä ollut latva-artisokan sydän sekä tummia herkkusieniä.



Juomaksi valitsin Sartori Marani Appassimento valkkarin (katso kuva linkistä, unohtui ottaa), koska pizzassa oli niin todella paljon yrttejä ja valkosipulia. Tämä ei ollut kuitenkaan ihan nappi minun makuuni joten itse jatkoinkin tällä keveällä Chiantilla vielä pizzankin kanssa.



Kuva täytteistä ennen justoa. Itse laitan todella vähän Mozzarellaraastetta, koska mielestän liialla juustolla on helppo pilata pizzan rapeus ja raikkaus.



”Salaatin” eli erittäin makeat kirsikkatomaatit ja Rucolan heitän aina valmiin pizzan päälle.


Jälkkäriksi olin suunnitellut lime-pannacottaa, mutta se ei aikataulullisesti onnistunutkaan, koska olin itsekin kotona vasta kahdeksalta ja hyytymiseen olisi mennyt muutama tunti. Se vaihtui jogurtista ja vaniljavaahdosta tekemääni sekoitukseen runsaalla määrällä pensasmustikoita ja tippasella Lemoncurdia.
-Sanna-

1 kommentti: